tEnTaNg DiRikU

My photo
*Nurul Ain Nabilah Bt. Saini *18 Julai 1991

Friday, December 2, 2011

4 kemalangan dalam 1 perjalanan

assalamualaikum
malam nie nak story pasal 'excdent' yg aku dpt lihat dgn jelas
ya Allah, Kau selamatkan lah mereka semua
kejadian nie berlaku setelah kami sekeluarga pulang dr Family Day CIDB 2011

cerita nie bermula setelah kami sekeluarga baru lepas behenti berehat di RnR seremban
aku nak story dr mula kteorg brehat di RnR

apa yg berlaku di RnR 
selepas menunaikan  solat zohor & mkn tghary bersama
ayh baru perasan lampu kete x ttup
so pe lg mengelabah la ayh g kt kete menutup lmpu
so ape jd? confirm la kete xleh strt kan
nasib bek la kwn ayh ade kat situ
so dye pon membantu la dlm keadaan hujan lebat yg baru turun
alhamdulillah akhirnyer selesai walaupun kereta berderet2 menunggu dibelakang utk jalan smbil mmbunyikan hon tanpa henti

keluar dari kawasan RnR
'mak aii..jem pulak...'
rpenyer2 de eksden melibatkn 11 buah kete.. (kemalangan yg pertama)
ayh pon pe lg, amik ksmptn utk mngmbil gmbr..

kat bawah nie gambar2 yg ayah snap, ade 11 buah kete yg trlibat

8 buah kete
3 buah kete lagi didepan 8 buah kete td

setelah ayah masuk dlm kete
aku pon berkata
' tgk dpn tue...ade kete msuk longkang pulak...' (kemalangan yg kedua)
masa lalu kat tepi tempat kejadian, aku terpandang payung CIDB  ~
almaklum larh ayh aku kn keje cidb, so aku agk excted ble jmpa bnda yg brkaitn cidb nie
trus ayh aku mmbhntikn kete dgn niat utk mmbantu
aku pon kuar dr kete, melihat dr jauh
aku nampak ayah melambai2 kan tgn
aku pon p ke tempat kejadian dgn mmbwa kamera
smpi je stu aku bertanya 'sape..?'
ayh jwb 'abg iqbal...yg jd pngcra mjlis mlm td...'
trkjut aku...
bkn aku tak knl abg tue, amat mengenali nyer

terkejut kot
terus aku teringat suasana ketika dye mengacara kan majlis mlm td
betapa seronoknyer dye ngn budak2

keadaan mangsa2 yg lemah
keadaan kaki mangsa berbaju kuning

membantu mengeluarkan barang yg berharga
kawan ofis ayah (abg iqbal)
keadaan kereta tersebut

 time lalu kt highway KLIA, ayh nmpk kete berpusing..(kemalangan yg ketiga)
ayh sangka kan kete tue dok nk u-turn
rpe2nyer secara tibe2 kete tu brpusing
nsb bek kete blakng jauh dr kete tue

depan sikit dr kemalangan ketiga nie
aku dok nampak kete line sblah lnggar divider
remuk kete tue
hope keadaan org dlm kete tue sumenyer selamat

almaklum larh hujan tibe2
tue yg agknyer kereta2 tak dpt nk kwal kenderaan tue
sampai poli, aku stil trpkir lg sal kemalangan yg menimpa kwn ayh tue
hope semuanyer ok

AMIN....



No comments:

Post a Comment