tEnTaNg DiRikU

My photo
*Nurul Ain Nabilah Bt. Saini *18 Julai 1991

Monday, June 4, 2012

boleh tak nak citer macam-macam ?? PART 1

assalamualaikum..
hai followers sume..
hope korang sht n berbahagia . . ~huh, sedihnyer hati bila sebut prktaan bhagia nie


tajuk entire kali nie, nak citer macam2 .. mesti sume tertanya2, ape kebenda la kali ni cik ain nak merepek nie..
so disebabkan tajuk entire nie mcm nie, saya pon nk citer la ape jer yg saya rasa nak citer.. boleh kan..
~ bg sesiapa yg rse xnk bce tue, xyah la teruskn...


ingt lg kisah mula2 terbabit dlm 'alam percintaan' nie.. huh, sakit gak rupanyer kan.. kisah ni bermula 7 tahun yg lepas, ntah mcm mne la, saya ni blh cple ngn abg angkt sendiri.. biasa la mse tu budak2 kn.. alih2 kne tipu, dye dh de mkwe.. kena tipu msa birthday dye pulak tue.. adoi.. tipu la klu ckp x sedih kan.. tipu gak la klu ckp saya ni cple utk suka2 kn.. saya rasa stiap org yg brcinta tue mesti la ada niat untuk kekal sampai bila2 akhir hayat.. masa tu saya anggap, sya bdk2 lg, byk bnda lg kena bljr kn.. lma gak la tnglkn alam tu dan akhirnyer tkar sekolah, masa tue belajar balik 'percintaan' nie.. sakit gak masa tue.. kita dh besar kn, org sekeliling ngh darah manis ngn percintaan nie.. ade sekali tu nsib saya ditinggalkan sebab klu dye cple, dye akn khlgn abg n akk angkt.. so dye lpskn sya n dye prgi kt abg n akk angkt dye tue.. huh, sgt sakit mse tue.. cz sbb dye la, saya tnglkn org yg syg sya mse tue.. tp xpe.. sya fikir, sekolah kan.. masuk lak alam kolej, lg la byk dugaan kn.. kn alam kolej xyah citer la mcm2 berlaku.. tp alhamdulillah, wktu kt alam kolej, tue la org prtma yg sya brcnta sme tmpt bljr.. byk dugaan, byk ujian, byk rintangan.. alhamdulillah, aku dan dia cuba yang terbaik.. tipu la kalau ckp, kali ni bercinta sbb suka sbb dh dewasa nk rsa cm org len kn.. tp kli nie, lg meluas fikiran, kalau boleh nk alam perkahwinan pulak dan sampai akhir hayat.. amin.. hanya mampu berdoa, niat yg baik itu dibalas dengan baik..

kisah lagu2...
macam2 la lagu yg saya belajar, stiap ape yg berlaku mesti ada jer lagu yg bermain..
pernah dengar x lagu Eren 'takkan pisah'.. lagu ni saya dpt mse odw nk g KL... lagu 'bisikan nurani' 'tuju2 rindu', lagu hindustan pon ade.. huh, bila dengar boleh wt hati sedih.. ingt pulak lgu yg nynyi brsma2 cik nabila dulu 'Ya sudahlah' lagu nynyi ngn cik nora pulak 'jangan menangis untukku', alahai sedih pulak bila dengar lgu nie.. pernah dengar lgu 'maafkan aku' hisy tu lg la, bila rse wt slh kt org yg kite syg, xhbs2 nk bg lgu ni, akhirnya air mata gak yg mngalir.. lagu 'egokah aku', pernah pulak brkli2 dgr lgu ni, konon sbb darah dging saya dh nk khwin, melepas la tue.. tp yg xbek nyer sbb lgu ni doakn kematian org tue.. tp jgn la slh fhm, klu sya nynyi lgu ni, post lgu ni ke, bkn la brmkna saya doakn kematian dia.. berdosa tue.. lgu dadali 'di saat aku mencintaimu' tipu la klu ckp xde spe prnh dgr lgu nie.. lgu 'percaya padaku' 'jgn pernah brubah' 'jgn tinggalkan aku' masa tue berlegar2 la lgu tu kt speaker hp, kt speaker lappy n kt corong2 radio.. lgu jgn prnh brubah, tringt mse blik dr tmpt prktkl ade org tu mnynyi, ingtkn dgr earphne, rpenyer, nynyi sorng2.. lyn perasaan la tue kot... lgu 'aisitheru' 'berdua bersatu' 'sudah cukup sudah' 'sesal mendua'.. mcm2 la lgu yg hangat zaman sekarang nie.. bila dgr n kena lak kt keadaan masa tue, hati jd sedih.. ~alahai air mata, murah n mudahnyer kau mengalir




*ok, sambung next episod, dh pnjng sgt nie, kang org ingt, saya nk wt karangan bm lak*

No comments:

Post a Comment