tEnTaNg DiRikU

My photo
*Nurul Ain Nabilah Bt. Saini *18 Julai 1991

Monday, June 4, 2012

NIAT

assalamualaikum..
selamat malam semua . . ~bg yg bce waktu malam la kn


tajuk entire kali nie, 'NIAT'
semua tertanya2 kan, ape yg bermaksud ngan niat tue.. macam2 yg boleh ditafsirkan..
sebelum saya melalut panjang lebar.. ~bak kata dia, say ni suka sgt berceloteh
sebenarnya dh lama nk update new post, disebabkan dah tamat menamatkan pelajaran di peringkat diploma..
nak kongsi la 1001 kenangan kat sna.. semenjak julai 2009, saya melangkah kaki kt stu sehingga mei 2012, perjalananku terhenti disitu.. ~hisy dh mula lari topik, ok next post saya kongsi 1001 kenangan tu yer


sepanjang hidup ni, masing2 mesti ada niat sendiri kan . .
nak berjaya dalam hidup, nak tolong mak ayah, itu dh kira niat la kan . .
kali ni saya ada 3 niat utama saya . .

1. saya nak teruskan pelajaran ke peringkat lebih tinggi . .
 ~ taw ape sebabnyer . . sebab nyer di niat yg kedua...
2. saya nak capai cita-cita saya untuk menjadi seorang pendidik . .
 ~ dh lma impikn cita2 nie . . sebab dgn cita2 nie, saya nk cuba impikan niat yg ketiga pulak..
3. saya nak hidup berbahagia dgn org yg sya syg . . sy sygkan dia . . berharap semoga saya dan dia, akan diberikn kebahagiaan dan disatukan (nikah)
 ~ amin.. semoga niat saya ni dipermudahkan..


sekarang ni bila ada masa terluang, saya rajin la menaip ape yg ptt.. kdng2 jarang postkan ape2 kt blog, tp sbuk mnghadap 'microsoft word' sbb dok menaip bingkisan utk seseorang.. sekarang pon masih menaip lg, tp bingkisan yg saya titipkan nie, org tu boleh baca bila saya dah xde kt dunia nie.. sampai 1 masa, saya akan emailkn kat dye . .

Ya Allah,
1 kan lah hati kamu..
permudahkan lah urusan kami..
ampunkan lah dosa-dosa kami..

No comments:

Post a Comment