tEnTaNg DiRikU

My photo
*Nurul Ain Nabilah Bt. Saini *18 Julai 1991

Saturday, December 22, 2012

kenangan semasa Ujian Soils

assalamualaikum
hai sume..

ok, hari ini nak kongsi citer pasal ujian soils mechanics baru2 ni tanggal 19/12/2012
masa tu hanya tawakal saja setelah kertas soalan diberikan pada semua pelajar
buka2 soalan, bersyukur tak terhingga sebab nampak 1 soalan yang dalam fikiran,
insya-Alla boleh buat yang terbaik.

nak dijadikan citer, ptg tu mmber minta tlong ajr sbjek tu.
alhamdulillah boleh bntu dye yg mne mampu,
thankz to my roomate sbb dh ajr mlm tu, so alhamdulillah dpt mengajar org lain pula.

tiba malam tu setelah kertas soalan di depan mata, dimulakan dengan bismillah,
cuba jawab dengan tenang, dalam tenang2 tue.. 
kertas graf pertama di renyukkan
kemudian
kertas graf kedua pula di renyukkan
kemuadian
'encik, nak kertas graf''
'nak berapa'
'1 pon cukup'
'tak pe 4 sya bg'

dengan senyuman,
aku meneruskan melukis graf yang sepatutnya siap setengah jam yang lalu
tiba2
'ain'
aku menoleh ke kanan sambil terpadang kertas yg ditunjukkan
'4 kotak 100'
lalu aku pun tersenyum..
thankz to him..hehe..akhirnyer siap juga graf aku..
itu la yg dikatakan jika kita menolong org, insya-Allah org itu akn tolong kite pula..
mungkin disebabkan petang tu, aku telah mengajar dia dan kawan2 yg lain,
lalu malam tu dia pula membantu ku..

setelah sejam berlalu..
tiba2...
PRRRRAAANNNGGGGGGGGGG.......... !! 
~bunyi buku+pensil box besi+kertas2 berterbangan jatuh ke lantai
dengan muka selamba nyer tersenyum pabila semua menoleh ke tempat ku
maaf..maaf..hehe

sambil aku mengutip kesemua barang2 yg bertaburan kat lantai td..
tiba2..
pengawas merangkap encik yang menjaga ujian tu menghampiri tempat aku,
lalu....
'nah... sya bg kerusi untuk awk..'
hehe..aku pun tersenyum lalu meletakkan kesemua brang td di kiri kerusi aku..
setela itu, aku mengambil kertas soalan yg berada di kanan kerusi aku..
tiba2 suara td muncul kembali..
'amboi..tamak smpi kiri knan kerusi..'
~dlm aty aku berkata...hehe..maaf encik..maaf...mmg cm ni klu dh klam kabut sgt, kerusi n meja diberikan kecik sgt, so terlanggar la kerusi sebelah...hehe...

akhirnyer jam 10 suku tamat la sudah test soils mechanic
harap semua berjaya memperoleh markah yg cemerlang n dapat mengapai markah yg ditarget... :)

~nasib bek encik yg jaga kelas aku tu baik.. so xheran la klu dye x mrah2 mse brng2 aku jatuh tue...tq encik...

2 comments:

  1. gud luck.. =)
    ptot la ada org kta ssh..
    org yg berusaha akan dpt ganjaran dari ALLAH..
    insyaALLAH..

    ReplyDelete