tEnTaNg DiRikU

My photo
*Nurul Ain Nabilah Bt. Saini *18 Julai 1991

Sunday, May 20, 2012

dulu lain sekarang lain . .

assalamualaikum n hai all..

malam ni not in mood... aty ku bersedih lg..

'aty2 jgn la kau bersedih, sbr diatas ujian yg diberi, aku tau kau masih perlukn seseorg untuk bimbing kau, aku tau niat kau murni untuk berubah aty, tapi kau kuatlah aty, walaupon org pndng serong ngn prubhn kau, wlpon org msih ungkit ngn niat kau sblm nie, kau sabar lah aty, insya-Allah 1 ary nnt, org akn pndng niat kau tue, mungkin dlu brkli2 kau berniat benda yg sme, tp kau x tunaikn.. tp aku pasti 1 ary nnt, niat kau akn trcapai aty, kau sabar yer.. kau mengadu la pada Pencipta kau.. Dia sentiasa di cc kau.. mungkin  skng kau jatuh, xde org yg pndng kau, tp prcye la, ade hikmah selepas nie.. kau menangis la sepuas2 nyer aty ku... :'(  itu shja yg blh mmbuatkn aty kau tenang, aku tau kau perlukn org, seorg hamba utk kau kongsi suka dan duka kau bersama, tp xsemua yg akn sntiasa 24jam di sisi kau, bersabar lah hati ku . . '


dulu lain sekarang lain . .
dulu gunalah panggilan apa sahaja,
sekarang cuma panggilan nama yang terkeluar dr bibir itu,
dulu mesej atau kol la setiap masa yang mengizinkan,
sekarang berhenti la mesej dan kol itu kerana boleh terjerumus ke arah dosa,
dulu chat la atau YM di alam maya,
sekarang diam tanpa berita,
dulu lupa pada Sang Pencipta,
sekarang sentiasa mengingati Nya,
~alhamdulillah

Ya Allah, aku sedar aku telah banyak lakukan dosa pada Mu Ya Allah, Kau ampunkan lah dosa kami . . Kau berikan lah kesempatan supaya kami berubah . . tapi aku mohon pada Mu Ya Allah, Kau janganlah jauhkan hati kami Ya Allah, aku mohon pada Mu, aku masih perlukan dia untuk terus membimbing aku . . Ya Allah, hanya pada Kau aku sembah, hanya pada Kau aku bermohon, bantulah kami Ya Allah '

~tak tahu la kenapa malam nie rasa down tbe2, ptg td aku menangis sepuas2nyer, sekarang bila aku coretkan air mata aku masih mengalir, kepala aku mula sakit, aku terasa kehilangan... Nurul Ain Nabilah binti Saini, kuatkan la dirimu ini~

No comments:

Post a Comment