tEnTaNg DiRikU

My photo
*Nurul Ain Nabilah Bt. Saini *18 Julai 1991

Wednesday, November 23, 2011

6 - 5 = 1 lagi menunggu ~episod 2

assalamualaikum sumer
hai all my followers

ok nak sambung story pasal FINAL EXAM
selesai sudah
Hidraulik
Teori Struktur
Matematik
Aturcara Kontrak
Kejuruteraan Jalan Raya


GEOTEKNIK
masih menati
Chaiyok2 AIN, you can do it


~imbas kembali~


first day exam
aku nampak 'member' yang selama nie aku kenal dlm fb jer
dia 1 kelas ngan aku time nak jawab exam hari tue
opps sebelum tue
aku odw nak p kelas
sandle aku wat hal lak
time nie la nak tertanggal talinyer
hurmm 
nasib bek still ok n leh pakai lg
aku pon ngan semangat yang ada g je la nek aras 2
n terserempak ngn sorang lectrur
dia kata 'xpe ain, ada hikmah kenapa sandle jadi cam tue'
aku pon hanya mampu senyum je
balik jawab exam, aku on9 sekejap sekadar untuk 'notifiocation'
aku tgk dia hantar ucapan kat wall fb aku
terkejut gak aku
terharu sebentar selepas baca ucapan tue ~ adakah dia still ingat kat aku lagi masa tue


second day exam
exam pukul 8.30 tp bangun pukul 7.30
perrggghhh terlmabat bangun
terkocoh-kocoh siap pagi tue
and
akhirnyer berjaya datang ke dewan ngn keadaan rasa kelam kabut sangat
rasa nak menangis time tue
tapi dengan semangat dari ayh, ibu n abg ikhmal
aku berjaya juga menenangkan hati aku

and aku sama kelas ngn someone yang aku kenal kat fb
aku nampak dia
dia xnampak aku
balik bilik aku pon mesej ngan dia
terkejut dia aku sama dewan ngan dia n esok kteorg akan bertemu lagi di dewan yang sama



third day exam
hari kedua aku jawab exam kat dewan
pengawas peperiksaan pon pnggil satu kelas ke satu kelas masuk dalam dewan
nampak sangat la kelas kteorg yg terakhir sebab no meja kteorg bermula dr 001
sekali encik tue panggil 
'DKA 5B ada?'
'ada'
'ok, DKA 5A masuk dulu'
hahaha kteorg pon gelakkan je budak2 kelas tue
punyer la budak2 tue semangat nak masuk dulu bila pengawas teriak kelas dyeorg
alih2 kelas 5A yang masuk dulu


fourth day exam
hari nie hari ketiga jawab kat dewan n hari terakhir exam utk minggu pertama nie
dalam dewan semuanyer budak awam
DKA 1A,B,C n D
DKA 5A,B,C n D
paper nie mmg byk sgt berserah n tawakal
coz aku wt nota sume dlm bm
soalan bi
so xtaw apa yg soalan nak tue sama tak ngn jawapan yg aku bagi
pasrah je la jawabnyer
yang paling sakitnyer time jawab paper nie
banyak pulak pembetulannyer
sikit2 pengawas cakap guna mikrofon kat stage
nak jawab pon tak tenang
n yg pling mnyakitkan kawan-kawan aku
lagi setengah jam waktu exam nak tamat
baru gtaw ade ukuran salah
so budak2 dlm dewan pon dh berbunyi
yela soalan tue kalau 1 pengiraan salah, sume jadi salah
adoiyai kecian kat budak2 yang jawab soalan tue..


malam tue gak 'miz akma' check out hostel
terasa la gak time kteorg salam2 tue
yela aku mula rapat n kenal dia pon semenjak aku cple sekejap ngn abg sepupu dia tue
even tak berapa  nak rapat sgt pon but minggu2 akhir nie aku byk luangkan masa kat bilik dia utk minum petang sama-sama


hari kelima dalam minggu exam but hari nie xde paper pon
tya, fariha, nora n nabila hang out g PASS>SACC mall>PKNS
seronok la dyeorg dpt kuar sama
aku dok kat bilik sambil wt 'movie maker'
khas utk adik2 aku, hargai ke x, ntahla kan..but tue sume kenangan bagi aku


malam tue aku lapar giler
cik Nabila pon temankan aku g kafe ngn niat dye pon nk beli makanan gak
alih2 aku balik bilik dyeorg, dyeorg dok dalam gelap sambil dengar lagu Aizat 'Pergi'
pelik lak aku ngn budak2 nie
yang cik Fariha pon 'akk meh dok snie'
aku dh rasa len
1
2
3
'akk nah, 'pizza' utk akk'
 terkejut aku, ohh patut la budak2 nie tup lampu bagai
konon nak aku menangis macam hari sebelum tue la
aku menangis giler2
aku sayang nk tinggalkan dyeorg
aku pon buka la hadiah tue
CAK!!


nie la rupanyer hadiah yg budak2 nie nak bagi
konon nak aku nangis lagi malam tue
tapi maaf la yer
air mata akk dh kering


fifth day exam
hari kelima exam highway
mula2 rasa mencabar gak
sbb nyer sikit pon aku xstdy pasal pengiraan
sumenyer aku baca teori
and
alhamdulillah aku boleh jawab
hope dapat keputusan yg terbaik
kalau tak dpt yg terbaik, lulus pon aku dh bersyukur


and now c4008 menanti aku di LA101 pda 24/11 jam 2.30 petang
hope tue paper yg terakhir aku jawab sem nie and aku dapat wt yg terbaik
lepas tue aku leh tumpu kat proposal final project n program anak angkat pulak


All The Best AIN!!

No comments:

Post a Comment